Buenos Aires

Argentína hatalmas kiterjedésével végig húzódik a fél dél-amerikai kontinensen. Rendkívül változatos tájainak köszönheti a „hat kontinens országa” elnevezést, hiszen a hatalmas síkságok és puszták mellett, gleccserek, hegyvonulatok, folyók és patakok ejtik ámulatba az ide látogatókat. Buenos Aires a fővárosa, gazdasági és kulturális központja. Kikötője jelentős szerepet játszik a helybéliek életében, így nem véletlen, hogy a város lakóit „kikötőieknek” nevezik.

A legeurópaibb dél-amerikai városban járunk, a lakosság döntő többsége spanyol illetve olasz származású. A város éghajlata -lévén tengerparton fekszik- kissé csapadékos, de egész évben az átlagos 17-20 fokos középhőmérséklet jellemző.

Sétánkat kezdjük a Plaza de Mayon, azaz a Május téren, melyet pálmafák és díszcserjék öveznek. Egy hatalmas piramis alakú emlékművet pillanthatunk meg itt, melynek tetején egy görög szabadságot jelképező harcos áll.  A téren találjuk Kolumbusz Kristóf fehér márványszobrát, a Nemzeti Bankot, illetve a város alapító, Juan de Garay emlékére állított szobrot is.

Buenos Aires Plaza Mayon

A Fővárosi Székesegyház megcsodálása után képzeletben visszautazunk a múlt rejtelmeibe, ha a Monserat városrész felé vesszük az irányt. Ez a negyed épületeivel, fogadóival, utcáival egyaránt a 19. század hangulatot idézi. Itt található a Néprajzi Múzeum, de igazán régi templomokban is gyönyörködhetünk itt.

Egy rendkívül gyönyörű utcán, a Avendia de Mayo-n sétálunk tovább, melyen 1 km hosszan haladva eljutunk a Kongresszusi térre, ahol máris megpillantjuk a város legrégebbi színházát, az El Liceo-t. A téren emelkedik a Két Kongresszus emlékműve, melyre feltétlenül gyalogoljunk fel, hiszen innen remek kilátás nyílik a városra, illetve látható innen a Kongresszusi Palota is. A téren számtalan kulturális épületet is megcsodálhatunk, mint például a Képzőművészeti Múzeumot, az Operát, a Zsinagógát, illetve a Nemzeti Színház épületét. A Kongresszusi tér kedvelt látványosság a turisták körében, ahol számtalan fogadó, söröző és cukrászda nyílt annak érdekében, hogy kényelmesen meg tudjunk pihenni, mielőtt folytatnánk a városnézést.

Buenos Aires Látogassunk el a tangó őshazájába, Buenos Airesbe, mely egy igazán latin hangulatú, dinamikus város és Argentína, a földrésznyi ország fővárosa.

Korábban szó volt arról, hogy az országban, illetve a városban egyaránt sok olasz bevándorló él, akik megőrizték sajátos kultúrájukat, a La Boca városrészben. Ez a terület egy külön kis állam, ahol az olasz kultúra dominál.

Palermo egy igazán remek helyszín a romantikus, vagy a családi kiruccanásoknak. A ligetben található ugyanis egy botanikus kert, szabadtéri színpad, illetve állatkiállítás is. Az itthoni nagy városok parkjaihoz hasonlóan itt is találunk planetáriumot, ahol a tudományok oltárán hódolhatunk.

Buenos Airesben természetesen számtalan pláza és bevásárlóközpont is található, melyekre gyakorlatilag egy külön városrész épült, mely nem más, mint az Abasto.

caminito

Ne feledkezzünk meg az igazi argentin tangóról sem, hiszen Buenos Aires ad otthont a nemzetközi tangó fesztiválnak, ahol évről évre a világ minden tájáról a legjobb táncosok érkeznek, hogy elnyerjék a tangó-világbajnoki címet.  Bármikor utazzunk is Buenos Airesbe, a város megfelelő szegleteiben egy külön világba érkezünk, ahol a tangó az úr.

A divat, a tangó, a foci mellet fantasztikusan nyüzsgő élet várja az idelátogatókat. Ez a város sohasem alszik, mindig színes és vidám. Kóstoljunk bele a tüzes argentin temperamentumba, nézzünk végig egy nívós balettelőadást, majd adjuk át magunkat a tangó fegyelmezett, de érzéki világának. Egy biztos, idelátogatva otthon érezzük majd magunkat ebben az európaias városban, ahol hamarosan kezdetüket veszik a forró nyári hónapok.